Додаток №1
до рішення виконавчого комітету
Личківської сільської ради
від 22.11.2021 №51
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ «Центр надання адміністративних послуг»
виконавчого комітету Личківської сільської ради
1.1. Відділ «Центр надання адміністративних послуг (далі - Центр) утворюється з метою забезпечення надання адміністративних послуг при виконавчому комітеті Личківської сільської ради.
1.2. Центр - це структурний підрозділ виконавчого комітету Личківської сільської ради, в якому надаються адміністративні послуги, передбачені чин-ним законодавством України, через адміністратора шляхом його взаємодії з суб надання адміністративних послуг.
1.3.Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації Центру приймається сільською радою.
1.4. Вибір місця розташування центру, віддалених робочих місць адмініст-раторів здійснюється в межах Личківської об’єднаної територіальної громади, яку він обслуговує, з урахуванням територіальної доступності, яка визначається відповідно до ч.4 ст.12 Закону України “Про адміністративні послуги”.
1.5. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самовря-дування та Положеннями про Центр (далі - Положення).
2.1. Основними завданнями Центру є:
2.1.1. організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень;
2.1.2. спрощення процедури отримання адміністративних послуг;
2.1.3. забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання послуг, що надаються у Центрі;
2.1.4.проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до ч.4 ст.7 Закону України “Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи ;
2.1.5. державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відповідно до закону, тобто офіційне визнання і підтвердження фактів набуття, змін або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
2.1.6. державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, тобто офіційне визнання шляхом засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, набуття або позбавлення статусу підприємця фізичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань про юридичну та фізичну особу – підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій відповідно до закону;
2.1.7.реалізація повноважень з питань реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, формування та ведення реєстру територіальної громади;
2.1.8. організація надання суб'єктам господарювання документів дозвільного характеру;
2.1.9. проведення державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до закону;
2.1.10. вчинення відповідно до закону нотаріальних дій, які вчиняються посадовими особами органів місцевого самоврядування у населених пунктах, де немає нотаріусів;
2.1.11. унеможливлює виникнення корупційних ризиків під час надання адміністративних та інших послуг;
2.1.12.забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.
3.1. Центром забезпечується надання адміністративних послуг через адміністратора шляхом його взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
3.2. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, визначається та затверджується Личківською сільською радою, та включає адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до ч.7 ст.12 Закону України “Про адміністра-тивні послуги”.
На основі узгоджених рішень із суб’єктами надання адміністративних послуг через Центр можуть надаватися інші адміністративні послуги.
3.3. У Центрі за рішенням Личківської сільської ради також може здійснюватися надання інших послуг, а саме :
3.3.1. прийняття звітів, декларацій та скарг;
3.3.2. надання консультацій;
3.3.3. прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг;
3.3.4. укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо-, тепло-, газо-, електропостачання тощо).
3.4. Надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.
3.5. Перелік муніципальних, інформаційно-консультаційних послуг, інших послуг, які надаються у Центрі, встановлюються у відповідності до укладених між Центром та суб’єктами надання таких послуг меморандумів (угод) про співпрацю.
3.6. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо). Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг у Центрі здійснюється на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єктів звернень, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.
3.7. Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністра-тивних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.
3.7.1. у приміщенні, де розміщується Центр, за рішенням сільської ради, проводяться соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів сільської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг ;
3.7.2. у Центрі за рішенням сільської ради, може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.
3.8. При наданні адміністративних та інших послуг забезпечуються:
3.8.1. вільний доступ до приміщення Центру, в тому числі комфортні умови для осіб з обмеженими фізичними можливостями, що передбачають облаштува-ння входу до приміщення Центру пандусом, кнопкою виклику чергового, наявність відповідної санітарної кімнати з урахуванням потреб такої категорії громадян;
3.8.2 облаштування місць прийому суб’єктів звернень інформаційними стендами, інформаційними, інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення із зразками відповідних документів та інформацією в обсязі, достатньому для отримання адміністра-тивної послуги без сторонньої допомоги.
3.8.3. розміщення на офіційному веб-сайті Личківської сільської ради в мережі Інтернет, інших веб-ресурсах інформації про порядок надання адміністративних послуг та інших послуг, графік роботи Центру;
3.8.4. можливість надання консультацій та інформації про хід розгляду заяв суб’єктів звернень за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електро-нної пошти, засобів зв’язку);
3.8.5. здійснення прийому суб’єктів звернень згідно з графіком роботи Центру, затвердженого цим Положенням;
3.8.6. видання довідково-інформаційних матеріалів про адміністративні та інші послуги, безоплатне поширення таких матеріалів у приміщенні Центру;
3.8.7. створення умов для суб’єктів звернень щодо висловлення зауважень і пропозицій стосовно якості надання адміністративних та інших послуг шляхом встановлення відповідної скриньки, розміщення у видному та доступному місці книги відгуків та пропозицій, а також використання додаткових засобів (електронна система оцінки якості обслуговування, офісний мольберт для збору рекомендацій тощо).
За рішенням Личківської сільської ради також можуть встановлюватися додаткові вимоги щодо якості обслуговування суб’єктів звернень у Центрі не повинні погіршувати умов надання адміністративних послуг, визначених законом.
3.9. Заява на отримання адміністративної послуги подається в письмовій, усній чи електронній формах. Письмова заява може бути подана особисто суб’єктом звернення або його представником(законним представником), надіслана поштою, а в разі надання адміністративних послуг в електронній формі - через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
3.10. Перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, визначаються чинним законодавством України. Забороняється вимагати від суб’єкта звернення документи або інформацію, не передбачені законом.
3.11. Граничний строк надання адміністративної послуги визначається чинним законодавством України. У разі, якщо законом не визначено граничний строк надання адміністративної послуги, цей строк не може перевищувати 30 календарних днів з дня подання суб’єктом звернення заяви та документів, необхідних для отримання послуги.
3.12. Адміністративна послуга вважається наданою з моменту отримання її суб’єктом звернення особисто в Центрі або направлення поштою ( рекомен-дованим листом з повідомленням про вручення) листа з повідомленням про можливість отримання такої послуги на адресу суб’єкта звернення. У випадках, передбачених законодавством, відповідний документ може бути надісланий поштою (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) або за допомогою засобів телекомунікаційного зв . При цьому строк доставки поштової кореспонденції не зараховується до строку надання адміністративної послуги.
3.13. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання послуг суб’єктами звернень у межах Личківської об’єднаної територіальної громади за рішенням сільської ради створені віддалені місця для роботи адміністраторів Центру в Бузівському та Приорільському старостинських округах, в яких забезпечується надання адміністративних послуг відповідно до затвердженого переліку шляхом взаємодії адміністраторів із суб’єктами надання адміністративних послуг.
З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центр, адміністратори беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.
Організаційне забезпечення діяльності віддалених робочих місць адміністраторів здійснюється Центром, утворений як структурний підрозділ виконавчого комітету Личківської сільської ради.
3.14. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.
4.1. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги у Центрі звертається до адміністратора Центру , як структурного підрозділу виконавчого комітету Личківської сільської ради, який організовує надання адміністративних послуг.
4.2. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади Личківським сільським головою.
4.3 Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається сільською радою, виходячи з принципу забезпечення якісного й оперативного прийому суб’єктів звернень.
4.4. Адміністратор має особисту печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові та найменування центру або порядкового номера печатки (штампа) та найменування Центру.
4.5. Основними завданнями адміністратора є:
4.5.1. надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних та дозвільних послуг;
4.5.2. прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних та дозвільних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних чи дозвільних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”;
4.5.2.1.складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;
4.5.3. видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
4.5.4. організаційне забезпечення надання адміністративних та дозвільних послуг суб’єктами їх надання;
4.5.5. здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних чи дозвільних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
4.5.6. надання адміністративних послуг за рішенням Личківської сільської ради;
4.5.7. надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
4.5.8. складання протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
4.5.9. розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладення стягнень.
4.5.10. консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.
4.6. Адміністратор має право:
4.6.1. безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформа-цію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
4.6.2. погоджувати документи (рішення) в інших державних органах та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної чи дозвільної послуги без залучення суб’єкта звернення;
4.6.3. інформувати керівника Центру та суб’єктів надання адміністративних чи дозвільних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
4.6.4. посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;
4.6.5. порушувати клопотання перед керівником Центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру.
5.1. Керівником Центру як структурного підрозділу виконавчого комітету Личківської сільської ради є начальник Центру, який призначається на посаду та звільняється з посади Личківським сільським головою.
5.2. Керівник Центру відповідно до завдань, покладених на Центр:
5.2.1.здійснює керівництво роботою Центру, несе персональну відповідальність за організацію діяльності Центру;
5.2.2. організовує діяльність Центру, у тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних та дозвільних послуг, вживає заходів до підвищення ефективності роботи Центру;
5.2.3. координує діяльність адміністраторів, контролює якість та своєчасність виконання ними обов’язків;
5.2.4. організовує інформаційне забезпечення роботи відділу, роботу із засобами масової інформації, визначає зміст та час проведення інформаційних заходів;
5.2.5. сприяє створенню належних умов праці у Центрі, вносить пропозиції щодо покращення матеріально-технічного забезпечення Центру;
5.2.6. забезпечує визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
5.2.7. розглядає скарги на діяльність чи бездіяльність адміністраторів, представників суб’єктів надання адміністративних та інших послуг, що беруть участь у роботі Центру;
5.2.8. забезпечує передачу суб’єктам надання адміністративних та інших послуг відповідних матеріалів для розгляду скарг та їх оперативного розв’язання, вживає заходів у межах повноважень щодо їх розгляду у визначені законодавством терміни;
5.2.9. може здійснювати функції адміністратора;
5.2.10. виконує інші повноваження згідно з актами законодавства, цим Положенням та Регламентом Центру.
6.1. Час прийому суб’єктів звернень є загальним(єдиним) для всіх адміністративних послуг, що надаються через Центр.
6.1.1. Центр працює за наступним графіком: понеділок, вівторок, четвер з 8-00 год. до 17-00 год., середа з 8-00 год. до 20-00 год., п’ятниця з 8-00 год. до 15-45 год., без перерви на обід.
6.1.2.Віддалені робочі місця адміністраторів Центру працюють за таким графіком: понеділок, вівторок, середа, четвер з 8-00 год. до 17-00 год., п’ятниця з 8-00 год. до 15-45 год., перерва на обід з 12-00 год. до 12-45 год.
6.2.Час прийому суб’єктів звернень може бути збільшено.
7.1.Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок місцевого бюджету
7.2. Фінансування може здійснюватися й за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
8. Відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері надання адміністративних послуг
8.1. Адміністратори й суб’єкти надання адміністративних послуг не несуть відповідальності за недостовірність поданих фізичними та юридичними особами (їх законними представниками) документів (їх копій) для отримання адміністративних послуг.
8.2. Адміністратори та інші посадові особи, уповноважені відповідно до законодавства надавати адміністративні послуги, несуть дисциплінарну, цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законом, за порушення вимог чинного законодавства України у сфері надання адміністративних послуг.
8.3. Дії або бездіяльність адміністраторів та інших посадових осіб, уповнова-жених відповідно до закону надавати адміністративні послуги, можуть бути оскаржені в суді в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
8.4. Шкода, заподіяна фізичним або юридичним особам посадовими особами, уповноваженими відповідно до закону надавати адміністративні послуги, адміністраторами внаслідок їх неправомірних дій, відшкодовуються у встанов-леному чинним законодавством України порядку.
Секретар виконкому: І.О.Приходько
ДОДАТОК 2
до рішенням виконавчого комітету
Личківської сільської ради
від 22.11.2021 №51
РЕГЛАМЕНТ
Відділу «Центру надання адміністративних послуг»
виконавчого комітету Личківської сільської ради
1.1. Цей Регламент визначає порядок організації роботи відділу «Центр надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Личківської сільської ради (далі - Центр), віддалених робочих місць адміністраторів, порядок дій адміністраторів центру та їх взаємодії із суб’єктами надання адміністративних послуг.
1.2. У цьому Регламенті терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про адміністративні послуги».
1.3. Надання адміністративних послуг у Центрі здійснюється з дотриманням таких принципів:
- верховенства права, у тому числі законності та юридичної визначеності;
- стабільності;
- відкритості та прозорості;
- оперативності та своєчасності;
- доступності інформації про надання адміністративних послуг;
- захищеності персональних даних;
- раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, що вимагаються для отримання адміністративних послуг;
- неупередженості та справедливості;
- доступності та зручності для суб’єктів звернення.
1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, актами центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, Положенням про відділу «Центру надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Личківської сільської ради та Регламентом відділу «Центру надання адміністративних послуг» виконавчого комітету Личківської сільської ради.
2. Вимоги до приміщення, в якому розміщується Центр
2.1. Центр розміщується в центральній частині села , в окремій будівлі (одноповерховій) , у місці з розвинутою транспортною інфраструктурою.
На вході до приміщення (будівлі) розміщуються вивіска з позначенням «Центр надання адміністративних послуг» , яке дублюється у тактильному вигляді та шрифтом Брайля та табличка з інформацією про його місцезнаход-ження, графік роботи тощо.
2.2. Графік роботи Центру, віддалених робочих місць адміністраторів такого Центру затверджується сільською радою, з урахуванням потреб суб’єк-тів звернень та відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».
Центр працює за наступним графіком: понеділок, вівторок, четвер з 8-00 до 17-00 години, середа з 8-00 до 20-00 години, п’ятниця з 8-00 до 15-45 годи-ни, без перерви на обід.
Графік роботи віддалених робочих місць: понеділок, вівторок, середа, четвер з 8-00 до 17-00 години, перерва на обід з 12-00 до 12-45; п’ятниця з 8-00 до 15-45 години, перерва на обід з 12-00 до 12-45 години.
Перед входом до приміщення розміщуються тактильні та контрастні поз-начки для осіб з інвалідністю з порушеннями зору.
Вхід до приміщення Центру повинен бути облаштований пандусом та поручнями з обох боків для осіб з інвалід-ністю та інших маломобільних груп населення, а також місцями для тимчасового розміщення дитячих колясок.
У приміщенні Центру облаштовується санітарна кімната з урахуванням потреб осіб з інвалідністю, зокрема тих, що пересуваються на кріслах колісних, та інших маломобільних груп населення.
На прилеглій до Центру території облаштовуються місця для безоплатної стоянки автомобільного транспорту суб’єктів звернення, зокрема відповідно позначені місця для автотранспортних засобів, якими керують (в яких перевозя-ться) особи з інвалідністю, у кількості, визначеній Законом України «Про осно-ви соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні». Будівля Центру облаштовуються з урахуванням потреб осіб з інвалідністю та інших маломо-більних груп населення згідно з вимогами відповідних державних будівельних норм, стандартів і правил. На прилеглих вулицях розміщуються інформаційні таблички, на яких зазначається місце розташування Центру.
2.3. Приміщення Центру поділяється на відкриту та закриту частини:
2.3.1. У відкритій частині здійснюється прийом, консультування, інформування та обслуговування суб’єктів звернення працівниками Центру. Суб’єкти звернення мають безперешкодний доступ до такої частини Центру.
Відкрита частина включає: сектор прийому; сектор інформування; сектор очікування; сектор обслуговування. Відкрита частина розміщується у будівлі, де створені належні умови для безперешкодного доступі осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до приміщення будівлі;
2.3.2. Закрита частина призначена виключно для опрацювання документів, пошти, надання консультацій та здійснення попереднього запису суб’єктів звернення на прийом до адміністраторів за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), а також збереження документів, справ, журналів обліку/реєстрації (розміщення архіву).
Вхід до закритої частини центру суб’єктам звернення забороняється.
Закрита частина розміщується на тому ж поверсі.
2.4. Сектор прийому облаштовується при вході до приміщення Центру. У ньому здійснюється загальне інформування та консультування суб’єктів звернення з питань роботи Центру.
2.5. Сектор інформування облаштовується з метою ознайомлення суб’єктів звернення з порядком та умовами надання адміністративних послуг.
У секторі інформування розміщуються інформаційні стенди, постери (плакати) та/або інформаційні термінали у зручному для перегляду місці, що містять актуальну, вичерпну інформацію, необхідну для одержання адміністративних послуг, а також інформацію щодо можливостей отримання послуг он-лайн в електронному вигляді, інформацію щодо здійснення консультування підприємців (“Дія. Бізнес”) (у разі проведення такого консультування в приміщеннях центру), інформацію щодо здійснення прийому суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги (у разі проведення такого прийому в приміщеннях центру), а також інформацію щодо електронного урядування та електронної демократії, розвитку цифрових навичок та цифрових прав громадян, цифрових інновацій та технологій.
Сектор інформування облаштовується столами, стільцями, комп’ютерною технікою з вільним доступом до Інтернету та забезпечується канцелярськими товарами для заповнення суб’єктами звернення необхідних документів.
Для висловлення суб’єктами звернень зауважень і пропозицій щодо якості надання адміністративних послуг приміщення, де розміщені сектор інформування Центру, віддалене робоче місце адміністратора, розміщені в Бузівському та Приорільському старостинських округах облаштовуються відповідними засобами (зокрема скринькою) та в них розміщується в доступному місці книга відгуків і пропозицій.
Для встановлення зворотного зв’язку із суб’єктами звернень в електронній формі у зазначеному приміщенні розміщується інформація, що містить гіпертекстові посилання та QR-коди на форми-опитувальники (анкети) для оцінювання суб’єктами звернення якості наданих їм адміністративних послуг, в тому числі на комп’ютерній техніці, у терміналах, інших технічних засобах, а також на відповідних веб-сайтах. Зазначена інформація розміщується окремо в секторах прийому, інформування, очікування та обслуговування.
2.6. Сектор очікування розміщується в просторому приміщенні та облаштовується столами для оформлення документів та в достатній кількості стільцями, кріслами тощо. У секторі очікування облаштовуються не менш як 10 місць для суб’єктів звернень. Сектор очікування у разі потреби обладнується автоматизованою системою керування чергою, системою звукового інформування осіб похилого віку та тих, що мають вади зору.
У приміщеннях Центру, та у приміщеннях, де розміщені віддалені робочі місця адміністраторів, створюються умови для оплати суб’єктами звернень адміністративного збору (зокрема, розміщуються банкомати, платіжні термінали у тому числі POS-термінали, програмно-технічні комплекси самообслуговування).
2.7. Сектор обслуговування утворюється за принципом відкритості роз-міщення робочих місць. Для швидкого обслуговування суб’єктів звернень робочі місця адміністраторів розподіляються за принципом прийому і видачі документів. Кожне робоче місце для прийому суб’єктів звернення має інформа-ційну табличку із зазначенням номера такого місця, прізвища, імені, по батькові та посади адміністратора Центру.
2.8. Площа секторів очікування та обслуговування Центру, та приміщення, де розміщено віддалене робоче місце адміністратора, є достатньою для забезпечення зручних та комфортних умов для прийому суб’єктів звернення і роботи адміністраторів Центру.
Загальна площа секторів очікування та обслуговування становить для Центру не менш як 50 кв. метрів.
2.9. На інформаційних стендах або інформаційному терміналі розміщується інформація, зокрема, про:
2.9.1.найменування центру, його місцезнаходження та місцезнаходження віддалених робочих місць адміністраторів, номери телефонів для довідок, факсу, адресу веб-сайту, електронної пошти;
2.9.2.графік роботи Центру, прийомні дні та години: понеділок, вівторок, четвер з 8-00 до 17-00 години, середа з 8-00 до 20-00 години, п’ятниця з 8-00 до 15-45 години, без перерви на обід;
віддалених робочих місць: понеділок, вівторок, середа, четвер з 8-00 до 17-00 години, перерва на обід з 12-00 до 12-45; п’ятниця з 8-00 до 15-45 години, перерва на обід з 12-00 до 12-45 години.
2.9.3.перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, віддалені робочі місця адміністраторів та відповідні інформаційні картки адміністративних послуг;
2.9.4.строки надання адміністративних послуг;
2.9.5.бланки заяв та інших документів, необхідних для звернення за отриманням адміністративних послуг, а також зразки їх заповнення;
2.9.6.платіжні реквізити для оплати платних адміністративних послуг;
2.9.7.супутні послуги, які надаються в приміщенні Центру;
2.9.8.прізвище, ім’я, по батькові керівника Центру, контактні телефони, адресу електронної пошти;
2.9.9.користування інформаційним терміналом (у разі його наявності);
2.9.10.Положення про Центр;
2.9.11.Регламент Центру;
2.9.12.графік прийому суб’єктів звернення посадовими особами сільської ради в приміщеннях Центру та приміщеннях, де розміщені віддалені робочі місця адміністраторів.
2.10. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, віддалені робочі місця адміністраторів , повинен розміщуватися у доступному та зручному для суб’єктів звернення місці, у тому числі на інформаційному терміналі (у разі його наявності). Адміністративні послуги в переліку групуються за моделлю життєвих ситуацій суб’єктів звернення та/або сферами правовідносин (законодавства), та/або суб’єктами надання адміністративних послуг.
Перелік адміністративних послуг, які надають віддалені робочі місця адміністраторів, затверджується органом, що утворив центр, з урахуванням потреб суб’єктів звернення.
2.11. Бланки заяв, необхідні для замовлення адміністративних послуг, розміщуються на стендах-накопичувачах або стелажах із вільним доступом до них суб’єктів звернення або на веб-сайті Центру.
2.12. Особам з інвалідністю та іншим маломобільним групам населення забезпечується вільний доступ до інформації, зазначеної в цьому розділі, шляхом розміщення буклетів, інформаційних листів на стендах, інших необхідних матеріалів, надрукованих шрифтом Брайля.
Також здійснюється інформування в інший спосіб, який є зручним для осіб з інвалідністю, зокрема осіб з порушеннями слуху, зору, та інших маломобільних груп населення
Для забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктам звернення, які є глухими, німими або глухонімими, до роботи Центру може залучатися перекладач жестової мови.
2.13. На основі узгоджених рішень із суб’єктами надання адміністративних послуг у роботі Центру можуть брати участь представники суб’єктів надання адміністративних послуг для надання консультацій.
3. Інформаційна та технологічна картки адміністративних послуг
3.1. Сільська рада та керівник Центру можуть вносити суб’єктові надання адміністративної послуги пропозиції щодо необхідності внесення змін до затверджених інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг (у тому числі для документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності).
3.2. У разі внесення змін до законодавства щодо надання адміністративної послуги суб’єкт її надання своєчасно інформує про це сільську раду, а також керівника Центру, готує пропозиції щодо внесення змін до інформаційних та/або технологічних карток згідно із законодавством.
4. Робота інформаційного підрозділу Центру
4.1. Надання допомоги суб’єктам звернення у користуванні інформаційними терміналами та автоматизованою системою керування чергою (у разі їх наявності), консультування із загальних питань організації роботи Центру та порядку прийому суб’єктів звернення у Центрі здійснює адміністратор Центру.
Адміністратор Центру також: інформує за усним клопотанням суб’єкта звернення про належність порушеного ним питання до компетенції Центру; консультує суб’єктів звернення щодо порядку внесення плати (адміністративного збору) за надання платних адміністративних послуг, надає інформацію про платіжні реквізити для сплати адміністративного збору; надає іншу інформацію та допомогу, що необхідні суб’єктам звернень.
4.2. На веб-сайті сільської ради в розділі «ЦНАП» розміщується інформація, зазначена в пункті 2.9 цього Регламенту, а також відомості про місце розташування Центру, віддалених робочих місць адміністраторів, найближчі зупинки громадського транспорту, під’їзні шляхи, місця паркування, інша корисна для суб’єктів звернення інформація.
4.3. Інформація, яка розміщується в приміщенні Центру (в тому числі на інформаційних терміналах) та на веб-сайті сільської ради в розділі «ЦНАП», повинна бути актуальною і вичерпною, зручною для пошуку та копіювання.
4.4. Суб’єктам звернення, які звернулися до Центру, до адміністраторів, що працюють на віддалених робочих місцях, з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку), забезпечується можливість отримання інформації про надання адміністративних послуг у спосіб, що аналогічний способу звернення, або в інший вибраний суб’єктом звернення спосіб.
5.Керування чергою в Центрі
5.1. З метою забезпечення зручності та оперативності обслуговування суб’єктів звернення у Центрі, на віддалених робочих місцях адміністраторів вживаються заходи для запобігання утворенню черги, а у разі її утворення – для керування чергою.
5.2. У Центрі, на віддалених робочих місцях адміністраторів, може здійснюватися попередній запис суб’єктів звернення на прийом до адміністратора на визначену дату та час. Попередній запис може здійснюватися шляхом особистого звернення до Центру, адміністраторів центру, що працюють на віддалених робочих місцях, з використанням телефонного зв’язку та/або електронної реєстрації на веб-сайті сільської ради. Прийом суб’єктів звернення, які зареєструвалися шляхом попереднього запису, здійснюється у визначені керівником Центру години.
5.3. Центр може здійснювати керування чергою в інший спосіб, гарантуючи дотримання принципу рівності суб’єктів звернення.
6. Прийняття заяви та інших документів у Центрі
6.1. Прийняття від суб’єкта звернення заяви та інших документів, необхідних для надання адміністративної послуги (далі – вхідний пакет документів), та повернення документів з результатом надання адміністративної послуги (далі – вихідний пакет документів) здійснюється виключно в Центрі, віддалених робочих місцях адміністраторів.
У випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення адміністратор центру складає заяву в електронній формі, друкує її та надає суб’єкту звернення для перевірки та підписання.
Прийняття заяв для отримання адміністративних послуг від фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, здійснюється незалежно від реєстрації їх місця проживання, крім випадків, передбачених законом.
Заяви від юридичних осіб приймаються за місцезнаходженням таких осіб або у випадках, передбачених законом, за місцем провадження діяльності або місцезнаходженням відповідних об’єктів, якщо інше не встановлено законом.
6.2. Прийняття від суб’єктів господарювання заяви про видачу документів дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства, видача (переоформлення, анулювання) документів дозвільного характеру, які оформлені дозвільними органами, та зареєстрованих декларацій здійснюються відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».
6.3. Суб’єкт звернення має право подати вхідний пакет документів у Центрі , віддалених робочих місць адміністратора особисто, через представника (законного представника), надіслати його поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Заява для отримання адміністративної послуги в електронній формі подається через Єдиний державний портал адміністративних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи державних органів та органів місцевого самоврядування.
6.4. У разі коли вхідний пакет документів подається представником (законним представником) суб’єкта звернення, пред’являються документи, що посвідчують особу представника та засвідчують його повноваження.
6.5. Адміністратор Центру перевіряє відповідність вхідного пакета документів інформаційній картці адміністративної послуги, у разі потреби надає допомогу суб’єктові звернення в заповненні бланка заяви. У разі коли суб’єкт звернення припустився неточностей або помилки під час заповнення бланка заяви, адміністратор повідомляє суб’єктові звернення про відповідні недоліки та надає необхідну допомогу в їх усуненні.
6.6. Адміністратор Центру складає опис вхідного пакета документів, у якому зазначаються інформація про заяву та перелік документів, поданих суб’єктом звернення до неї, у двох примірниках.
6.7. Суб’єктові звернення надається примірник опису вхідного пакета документів за підписом і з проставленням печатки (штампа) відповідного адміністратора Центру, а також відмітки про дату та час його складання. Другий примірник опису вхідного пакета документів зберігається в матеріалах справи, а у разі здійснення в Центрі електронного документообігу – в електронній формі.
6.8. Адміністратор Центру під час отримання вхідного пакета документів зобов’язаний з’ясувати прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення про результат надання адміністративної послуги, а також бажане місце отримання оформленого результату надання адміністративної послуги (в Центрі, віддалених робочих місцях адміністраторів),спосіб передачі суб’єктові звернення вихідного пакета документів (особисто, засобами поштового зв’язку, у тому числі кур’єром за додаткову плату, або телекомунікаційного зв’язку чи в інший вибраний суб’єктом звернення спосіб), про що зазначається в описі вхідного пакета документів у паперовій та/або електронній формі.
6.9. Адміністратор Центру здійснює реєстрацію вхідного пакета документів шляхом внесення даних до журналу реєстрації (у паперовій та/або електронній формі). Після внесення даних справі присвоюється номер, за яким здійснюється її ідентифікація та який фіксується на бланку заяви і в описі вхідного пакета документів. Реєстрація та облік заяв, вхідних пакетів документів та оформлених результатів надання адміністративних послуг у Центрі та на віддаленому робочому місці адміністратора може вестися централізовано (зокрема шляхом запровадження електронного документообігу) або окремо в Центрі та на віддаленому робочому місці адміністратора.
6.10. У разі коли вхідний пакет документів отримано засобами поштового зв’язку і він не містить інформації про прийнятний для суб’єкта звернення спосіб його повідомлення, адміністратор Центру не пізніше наступного робочого дня надсилає суб’єктові звернення опис вхідного пакета документів електронною поштою (та/або його відскановану копію) чи іншими засобами телекомунікаційного зв’язку або поштовим відправленням.
6.11. Після реєстрації вхідного пакета документів адміністратор Центру формує справу у паперовій та/або електронній формі та в разі потреби здійснює її копіювання та/або сканування.
6.12. Інформацію про вчинені дії адміністратор Центру вносить до листа про проходження справи у паперовій та/або електронній формі (крім випадків, коли адміністратор є суб’єктом надання адміністративної послуги). Лист про проходження справи також містить відомості про послідовність дій (етапів), необхідних для надання адміністративної послуги, та залучених суб’єктів надання адміністративних послуг.
7. Опрацювання справи (вхідного пакета документів)
7.1. Після вчинення дій, передбачених пунктами 6.1. – 6.2. цього Регламенту, адміністратор Центру зобов’язаний невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня з урахуванням графіка роботи суб’єкта надання адміністративної послуги, надіслати (передати) вхідний пакет документів суб’єктові надання адміністративної послуги, до компетенції якого належить питання прийняття рішення у справі, про що робиться відмітка в листі про проходження справи із зазначенням часу, дати та найменування суб’єкта надання адміністративної послуги, до якого її надіслано, та проставленням печатки (штампа) адміністратора, що передав відповідні документи, та у разі потреби оформляється акт приймання-передачі.
7.2. Передача справ у паперовій формі від Центру, віддалених робочих місць адміністраторів до суб’єкта надання адміністративної послуги здійснюється в порядку, визначеному сільською радою, але не менше ніж один раз протягом робочого дня, шляхом отримання справ представником суб’єкта надання адміністративної послуги або їх доставки працівником Центру, надсилання від сканованих документів з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку або в інший спосіб.
Передача справ до суб’єкта надання адміністративної послуги може здійснюватися шляхом надсилання електронних копій оригіналів паперових документів (фотокопій) з використанням засобів телекомунікаційного зв’язку, зокрема через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, передача справ у паперовій формі у такому разі не здійснюється, крім випадків, передбачених законодавством.
7.3. Після отримання справи суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний внести запис про її отримання із зазначенням дати та часу, прізвища, імені, по батькові відповідальної посадової особи до листа про проходження справи та до акта приймання-передачі (у разі його оформлення).
7.4. Контроль за дотриманням суб’єктами надання адміністративних послуг строків розгляду справ та прийняття рішень здійснюється адміністраторами Центру відповідно до розподілу обов’язків за рішенням керівника Центру.
7.5. Суб’єкт надання адміністративної послуги зобов’язаний:
7.5.1. своєчасно інформувати Центр про перешкоди у дотриманні строку розгляду справи та прийнятті рішення, інші проблеми, що виникають під час розгляду справи;
7.5.2. надавати інформацію на усний або письмовий запит (у тому числі шляхом надсилання на адресу електронної пошти) адміністратора Центру про хід розгляду справи.
7.6. У разі виявлення факту порушення вимог законодавства щодо розгляду справи (строків надання адміністративної послуги тощо) адміністратор Центру невідкладно інформує про це керівника Центру.
8. Передача вихідного пакета документів суб’єктові звернення
8.1. Суб’єкт надання адміністративної послуги невідкладно, але не пізніше наступного робочого дня після оформлення результату надання адміністративної послуги, формує вихідний пакет документів та передає його до Центру, віддаленого робочого місця адміністратора, про що зазначається в листі про проходження справи, та в акті приймання-передачі (у разі його оформлення).
8.2. Адміністратор Центру невідкладно у день надходження вихідного пакета документів повідомляє про результат надання адміністративної послуги суб’єктові звернення у спосіб, зазначений в описі вхідного пакета документів, здійснює реєстрацію вихідного пакета документів шляхом внесення відповідних відомостей до листа про проходження справи, а також до відповідного реєстру в паперовій та/або електронній формі.
8.3. Вихідний пакет документів передається суб’єктові звернення особисто під підпис (у тому числі його представникові (законному представникові)) у разі пред’явлення документа, що посвідчує особу та/або засвідчує його повноваження, або у випадках, передбачених законодавством, передається в інший прийнятний для суб’єкта звернення спосіб.
Інформація про дату отримання вихідного пакета документів суб’єктом звернення зазначається в описі вхідного пакета документів або в іншому документі, визначеному сільською радою, і зберігається в матеріалах справи.
8.4. У разі незазначення суб’єктом звернення зручного для нього способу отримання вихідного пакета документів або його неотримання в Центрі протягом двох місяців відповідні документи надсилаються суб’єктові звернення засобами поштового зв’язку. У разі відсутності відомостей про місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта звернення та іншої контактної інформації вихідний пакет документів зберігається протягом тримісячного строку в Центрі, а потім передається для архівного зберігання.
8.5. У разі коли адміністративна послуга надається невідкладно, адміністратор Центру реєструє інформацію про результат розгляду справи в журналі (у паперовій та/або в електронній формі), негайно формує вихідний пакет документів та передає його суб’єктові звернення.
8.6. Відповідальність за несвоєчасне та неналежне надання адміністративних послуг несуть суб’єкти надання таких послуг та в межах повноважень адміністратори і керівник Центру.
8.7. Інформація про кожну надану адміністративну послугу та справу в паперовій (копія документів) та/або електронній (скановані копії документів) формі (заява суб’єкта звернення та інші документи, визначені сільською радою) може зберігатися в приміщенні Центру, приміщеннях, де розміщені віддалені робочі місця адміністраторів.
У разі надання адміністративної послуги за допомогою державних реєстрів інформація про послугу зберігається у відповідному реєстрі.
Інформація про адміністративні послуги, надані адміністраторами Центру, що працюють на віддалених робочих місцях, подається Центру для узагальнення в порядку, визначеному Регламентом Центру.
Усі матеріали справи зберігаються у суб’єкта надання адміністративної послуги.
9. Особливості діяльності Центру, адміністратора Центру, які працюють на віддалених робочих місцях
9.1. Рішення про утворення віддалених робочих місць адміністраторів приймається сільською радою, відповідно до вимог, зазначених у пунктах 2.1. – 2.2. і 2.6. цього Регламенту, та з урахуванням потреб суб’єктів звернення, кількості населення, що буде ними обслуговуватися, та обсягу послуг, що надаватимуться.
Віддалені робочі місця адміністраторів розміщуються на першому поверсі будівлі за умови створення належних умов для безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до таких будівель.
9.2. У приміщеннях, де розміщене віддалені робочі місця адміністраторів, забезпечується розміщення актуальної, вичерпної інформації, необхідної для одержання адміністративних послуг, з дотриманням вимог, встановлених пунктом 2.6. цього Регламенту.
9.3. Приміщення, де розміщені віддалені робочі місця адміністраторів облаштовуються місцями для очікування суб’єктами звернень.
9.4. Адміністратор Центру, що працює на віддаленому робочому місці, можуть обслуговувати населення одного або декількох старостинських округів.
9.5. За рішенням сільської ради окремі функції адміністратора, пов’язані з отриманням заяви та вхідного пакета документів, видачею результатів надання адміністративних послуг або наданням адміністративних послуг, можуть здійснюватися старостою.
Секретар виконкому: І.О.Приходько