Розглянувши проект програми «Порядок проведення інвестиційних конкурсів для капітального будівництва реконструкції, реставрації об'єкта житлового та нежитлового призначення незавершеного будівництва об'єктів інфраструктури на 2022 – 2024 роки» розроблений відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», “Про правовий режим воєнного стану”, Личківська сільська рада
ВИРІШИЛА:
Затвердити програму порядок проведення інвестиційних конкурсів для капітального будівництва реконструкції, реставрації об'єкта житлового та нежитлового призначення незавершеного будівництва об'єктів інфраструктури на 2022 – 2024 роки (додається).
Начальнику фінансового відділу Личківської сільської ради Улановій Юлії Миколаївні
забезпечити фінансування заходів, необхідних для реалізації Програми.
Координацію роботи та узагальнення інформації щодо виконання рішення покласти на головного відповідального виконавця – начальника земельного відділу Козачок Тетяну Володимирівну.
Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань агропромислового комплексу, земельних відносин, екології, охорони навколишнього середовища та надзвичайних ситуацій
Сільський голова: Анатолій ЧУПРИНА
с. Личкове
«19» серпня 2022 року
№ 1132 - 14/ VIII
ПРОГРАМА
про порядок проведення інвестиційних конкурсів для капітального будівництва реконструкції, реставрації об'єкта житлового та нежитлового призначення незавершеного будівництва об'єктів інфраструктури на 2022 – 2024 роки
1. Паспорт Програми капітального будівництва реконструкції, реставрації об’єкта житлового та нежитлового призначення
2. Це Положення регламентує організаційні та економічні відносини, пов’язані з порядком залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників будівництва у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури Личківської територіальної громади у зв’язку з будівництвом будь-яких об’єктів на території селищної ради.
3. Капітальне будівництво є основною формою розширеного відтворення основних фондів. Це процес створення виробничих і невиробничих основних фондів шляхом будівництва нових, розширення, реконструкції, технічного переозброєння та модернізації діючих об'єктів. За допомогою капітального будівництва здійснюється реновація морально і фізично зношених основних фондів.
4. Мета: Забезпечення реалізації місцевої політики в галузі будівництва, здійснення заходів для її сталого розвитку. Підвищення ефективності й надійності функціонування житлово-комунальної, інженерно – транспортної та соціальної сфери, покращення якості життя населення. Досягнення ефективного й раціонального використання бюджетних коштів. Доступне житло – це житло, яке побудоване або будується за державної підтримки громадянам, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов;
об’єкт самочинного будівництва – житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети, а також без відповідних дозвільних документів, передбачених законодавством, чи з істотними порушеннями будівельних норм і правил.
Якщо технічними умовами передбачається необхідність будівництва замовником інженерних мереж або об’єктів інженерної інфраструктури поза межами його земельної ділянки, розмір пайової участі у розвитку інфраструктури Личківської територіальної громади зменшується рішенням Личківської сільської ради на суму їх кошторисної вартості, але не більше розрахункового розміру пайової участі, а такі інженерні мережі або об’єкти передаються у комунальну власність територіальної громади села на безоплатній основі.
5. Початок реалізації Програми: 2022 рік. Закінчення реалізації Програми: 2024 рік.
6. Загальні орієнтовні обсяги фінансування:
|
Орієнтовні обсяги фінансування, усього, тис. грн. |
За роками виконання, тис. грн. |
||
2022 |
2023 |
2024 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Сільський бюджет |
500,0 |
100,0 |
200,0 |
200,0 |
Інші джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством України |
5000,0 |
- |
2000,0 |
3000,0 |
Усього |
5500,0 |
100,0 |
2200,0 |
3200,0 |
7. Очікувані кінцеві результати виконання Програми: Розвинута житлово-комунальна, інженерно-транспортна та соціальна інфраструктура міста, підвищена ефективність і надійність її функціонування; створено місто, комфортне для життя; упроваджені в будівництво прогресивні проектні рішення, нові будівельні матеріали, конструкції та вироби; високий рівень заходів, пов’язаних із супроводом інвестиційних проектів; ефективно й раціонально використані бюджетні кошти, спрямовані на реалізацію завдань і заходів державної та місцевої політики у галузі будівництва.
8. Координація та контроль за виконанням: Координацію та контроль за виконанням Програми здійснює управління капітального будівництва виконкому Личківської сільської ради.
2. Загальні положення
2.1. Одним з найважливіших пріоритетів розвитку Личківської територіальної громади є розвиток будівельної галузі. Уведення в дію нових, проведення реконструкції або капітального ремонту важливих для селища об’єктів: житлово-комунального призначення, інженерно-транспортної інфраструктури, благоустрою, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, адміністративних будівель тощо сприяють підвищенню ефективності й надійності функціонування житлово-комунальної системи, доступності та якості соціальних і транспортних послуг для населення, створенню комфортного життєвого простору, покращенню якості життя населення міста.
2.2. Програма спрямована на реалізацію завдань і заходів державної та місцевої політики у сфері будівництва.
2.3. З метою підтримання повноцінного життєвого середовища, Програмою передбачається нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт важливих об’єктів житлово-комунального та соціального призначення, інженерно-транспортних мереж сполучення тощо.
2.4. Програма розроблена відповідно до вимог Бюджетного, Цивільного, Господарського, Земельного кодексів України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про архітектурну діяльність», «Про основи містобудування».
2.5. Програмою передбачена реалізація заходів з будівництва об’єктів інфраструктури комунальної власності міста коштом міського, Державного й обласного бюджетів, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством.
3.1. Будівництво – комплексна багатогранна діяльність суспільства, спрямована на створення матеріально-просторового середовища життєдіяльності людини.
Капітальне будівництво - це процес створення виробничих і невиробничих основних фондів шляхом будівництва нових, розширення, реконструкції, технічного переозброєння і модернізації діючих об'єктів. За допомогою капітального будівництва здійснюється реновація морально і фізично зношених основних фондів.
3.2. Діяльність у сфері будівництва охоплює вишукування, проектування та управління процесами реалізації заходів, що визначають формування й розвиток функціональної та архітектурно-планувальної структури міста згідно з демографічними, соціальними, економічними вимогами та природно-екологічними умовами, розвиток інженерної та транспортної інфраструктури, збереження й збагачення навколишнього середовища.
3.3. Моніторинг стану містобудівної сфери свідчить про певне зниження темпів розвитку будівельної галузі селищ, що обумовлено, передусім, негативним впливом наслідків економічної кризи.
3.4. Стан багатьох об’єктів житлово-комунального призначення, інженерно-транспортної інфраструктури, благоустрою, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, адміністративних будівель тощо не відповідає чинним будівельним нормам і не задовольняє сучасних потреб суспільства, що негативно позначається на якості життя мешканців територіальної громади.
3.5.Програма спрямована на вирішення основних проблемних питань Личківської територіальної громади шляхом будівництва об’єктів, передбачених переліком її заходів і завдань (додаток), у таких напрямах:
Житлово-комунальне господарство — це багатогалузевий комплекс, що включає: житло, інженерні мережі та споруди (теплопостачання, водопостачання, водовідведення, електропостачання, газопостачання тощо).
Котельні, що забезпечують теплом об’єкти комунальної власності Личківської територіальної громади, є застарілими та енергоємними. Інші інженерні споруди та мережі не відповідають чинним санітарним, екологічним нормам і стандартам, що призводить до виникнення аварійних ситуацій під час їх експлуатації.
Реконструкція — це перебудова вже введеного в експлуатацію об’єкта зі зміною його геометричних розмірів, функціонального призначення, в результаті чого змінюються його основні техніко-економічні показники, відбувається удосконалення виробництва, поліпшуються умови експлуатації. Ремонтні роботи, які передбачають втручання в несучі конструкції, інженерні мережі, зміна фасаду будівлі, зміна опалюваної площі і є реконструкцією. На час виконання цих робіт експлуатація об’єкта призупиняється.
Для вирішення зазначених проблем у галузі житлово-комунального господарства є необхідність у будівництві нових, реконструкції або капітальному ремонті наявних об’єктів комунального господарства.
На сучасному етапі розвитку економіки громади транспорт та його інженерна інфраструктура (дороги, шляхопроводи, трамвайні колії, транспортні розв’язки, тощо) виступають необхідними елементами побудови ефективної системи регулювання транспортної політики та основними логістичними компонентами розвитку промисловості й бізнесу в Личківській територіальній громаді.
Розбудова та модернізація інженерно-транспортної інфраструктури територіальної громади є одним з найважливіших пріоритетів забезпечення інвестиційної привабливості селища.
На сьогодні ураховуючи зазначене та розуміючи, що розвиток регіону розпочинається з розвитку його транспортної інфраструктури, передбачається вирішувати вищезазначені проблемні питання за рахунок будівництва, реконструкції та капітального ремонту центральних і внутрішньо-квартальних доріг, транспортних розв’язок, тощо.
3.6.3. Нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт об’єктів благоустрою
3.7. Об’єкти будівництва освітніх установ і закладів
Підвищення доступності та якості послуг у галузі освіти – один з пріоритетних напрямів соціально-економічного розвитку на середньострокову перспективу.
Для здійснення державної освітньої політики, спрямованої на дотримання прав дітей і молоді на здобуття якісної доступної освіти, та з метою задоволення потреб у дошкільній і позашкільній освіті необхідно створення нових навчальних закладів шляхом реконструкції будівель комунальної власності та капітального ремонту діючих.
Стан навчальних закладів комунальної власності не відповідає сучасним стандартам і нормам. Усе це негативно впливає на якість освіти та створює соціальну напругу. У зв’язку з означеним питання забезпечення дошкільними та позашкільними навчальними закладами дітей громади залишається вкрай важливим.
Для поліпшення ситуації потрібно здійснювати реконструкцію та капітальний ремонт діючих будівель навчальних закладів комунальної форми власності та інженерних мереж до них.
3.8. Об’єкти будівництва медичних установ і закладів
Діяльність галузі охорони здоров’я Личківської територіальної громади спрямована на забезпечення належного рівня надання медичної допомоги населенню, проведення профілактичних заходів, запобігання захворюванням, зміцнення матеріально-технічної бази закладів галузі, забезпечення їх стабільного функціонування.
Галузь охорони здоров’я потребує посиленої уваги як місцевих органів, так і держави. Багато закладів охорони здоров’я громади потребують реконструкції або капітального ремонту, а наявна матеріально-технічна база деяких лікувальних установ не відповідає сучасним стандартам лікування або потребам населення у якісному медичному обслуговуванні.
Для поліпшення ситуації необхідно продовжити будівництво нових закладів охорони здоров’я, проведення реконструкції та капітального ремонту діючих.
Основними засадами державної політики у сфері культури є захист і збереження культурної спадщини як основи національної культури, турбота про її розвиток, створення умов для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання громадян, доступності освіти у сфері культури для дітей та юнацтва, задоволення культурних потреб, розвитку закладів культури.
Багато приміщень закладів та установ галузі культури територіальної громади перебувають у незадовільному стані. Для створення належних матеріально-технічних умов подальшого розвитку галузі, покращення умов надання якісних театрально-видовищних послуг населенню, формування морально-етичних, естетичних, духовних потреб і орієнтацій для дітей, підлітків, дорослого населення є потреба в створенні центрів дитячого дозвілля, інших закладів та установ культури на базі об’єктів комунальної власності шляхом проведення реконструкції або капітального ремонту.
Діяльність у галузі спорту спрямована на розвиток фізичної та духовної культури людини. Для держави один з основних пріоритетів – це здоров’я нації в цілому та кожної окремо взятої людини. Спорт – це сила, красота, приклад для наслідування.
Обмеженість фінансових ресурсів для будівництва та реконструкції спортивних закладів не дозволяє задовольняти потреби населення в спорті, потребує будівництва нових спортивних об’єктів та реконструкції або капітального ремонту наявних.
3.11.Об’єкти будівництва адміністративних будівель
Адміністративні будівлі призначені для розміщення державних установ, товариств і організацій, які виконують соціально-культурні або адміністративно-політичні функції, у тому числі надання адміністративних послуг Личківської територіальної громади.
Будівлі таких установ і закладів мають бути надійними та функціональними, комфортними для обслуговування громадян всіх категорій.
Програма передбачає будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт будівель адміністративних установ для можливості якісного виконання їх основних функцій.
4. Заходи, пов’язані із супроводом реалізації інвестиційних проектів
Будівництво, реконструкція або капітальний ремонт об’єктів (інвестиційних проектів) супроводжуються заходами, пов’язаними з їх реалізацією: отримання сертифікатів відповідності закінченого будівництвом об’єкта проектній документації та підтвердження його готовності до експлуатації, сертифікатів енергоефективності, захист прав управління в разі виникнення спірних питань у процесі будівництва тощо.
Програма передбачає виконання необхідних супровідних заходів, що виникають у процесі реалізації інвестиційних проектів на всіх етапах (з початку проектування об’єкта до введення його в експлуатацію).
Головною метою Програми є забезпечення реалізації місцевої політики в галузі будівництва, здійснення заходів для її сталого розвитку. Уведення в дію об’єктів житлово-комунального призначення, інженерно-транспортної інфраструктури, благоустрою, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, адміністративних будівель тощо, проведення інших заходів, пов’язаних із супроводом реалізації інвестиційних проектів, що сприятиме підвищенню ефективності й надійності функціонування житлово-комунальної, інженерно-транспортної та соціальної сфери, покращенню якості життя населення. Сприяння впровадженню в будівництво прогресивних проектних рішень. Досягнення ефективного й раціонального використання бюджетних коштів.
6.1 сталий розвиток будівництва в Личківській територіальній громаді;
6.2 зростання обсягів будівництва;
6.3 уведення в дію важливих об’єктів інфраструктури громади: житлово-комунального призначення, інженерно-транспортної інфраструктури, благоустрою, освіти, охорони здоров’я, культури, спорту, адміністративних будівель тощо;
6.4 упровадження в будівництво прогресивних проектних рішень, нових будівельних матеріалів, конструкцій та виробів;
6.5 ефективне й надійне функціонування житлово-комунальної системи, соціальної сфери та інженерно-транспортних мереж сполучення;
6.6 покращення якості життя населення;
6.7 зростання інвестиційної привабливості громади;
6.8 здійснення заходів, пов’язаних із супроводом реалізації інвестиційних проектів;
6.9 ефективне й раціональне використання бюджетних коштів, спрямованих на нове будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт об’єктів комунальної власності.
7.1. Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється коштом сільського, державного та обласного бюджетів, інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
7.2. Фінансування Програми здійснюється виключно в межах бюджетних призначень, затверджених у сільському бюджеті на відповідний рік, виходячи з його реальних можливостей.
8. Координація та контроль за виконанням Програми
Координацію та контроль за виконанням Програми здійснює управління капітального будівництва виконкому Личківської сільської ради, яке щорічно подає звіт сільській раді про виконання її заходів і забезпечує внесення змін та доповнень до неї в разі необхідності включення додаткових завдань і заходів, уточнення показників, обсягів джерел фінансування в порядку, передбаченому чинним законодавством України, та несе відповідальність за своєчасне подання сільській раді відповідних пропозицій.
Секретар сільської ради Ірина Приходько